Organisatie Hengelo Promotie

Hengelo Promotie zorgt voor het versterken van het Hengelose profiel door een eenduidige, constante en herkenbare werkwijze, communicatie en promotie. Onze focus ligt op het aantrekken van meer bewoners en bezoekers die langer in de stad verblijven en daardoor meer besteden. Daarnaast bouwen wij samen met onze partners aan het stadsmerk Hengelo. Wij willen een verbinding leggen tussen de vitale (binnen) stad en haar bewoners en bedrijven. Wij laten zien en vertellen onze doelgroepen wat de stad te bieden heeft. De kerntaken van Hengelo Promotie lees je hieronder.

Citymarketing

Onze citymarketingvisie is om samen met onze partners een positief imago van de stad uit te dragen en hiermee de gewenste doelgroepen aan te trekken. Wij vertellen en laten zien hoe Hengelo zich onderscheidt ten opzichte van omliggende gemeenten. Hierbij staan de bewoner en bezoeker centraal en wordt het programma van Hengelo afgestemd op de wensen van deze doelgroepen.

Recreatie, toerisme en gastheerschap

Met ons Toeristisch Infopunt in het centrum van de stad zorgen wij ervoor dat onze bezoekers zich welkom voelen. Maar ook bewoners kunnen bij ons terecht voor informatie en advies over onze veelzijdige stad.

Evenementen

Met ons onderscheidend, divers en toegankelijke evenementenaanbod versterken wij de profilering van Hengelo. Wij faciliteren en ondersteunen evenementen; zowel met kennis als door het verstrekken van een financiële bijdrage. Hiervoor hebben wij een helder en transparant toetsingskader ontwikkeld.

Stadspromotie

Wij vertellen en laten onze doelgroepen zien wat Hengelo allemaal te bieden heeft op het gebied van vrije tijd. Dit doen wij door online- en offline communicatie en het ontwikkelen van regionale on- en offline marketingcampagnes. We adviseren onze evenementenorganisatoren, ondernemers en overige partners op het gebied van promotie en bieden promotiemiddelen waarmee hun activiteiten onder de aandacht worden gebracht bij de doelgroepen.

Merkbeheer

Wij zorgen ervoor dat in alle onze communicatie en uitingen de stad op een dusdanige manier als merk wordt neergezet dat de kernwaarden van Hengelo tot uiting komen. Hierbij bewaken wij de visuele identiteit behorende bij het Stadsmerk en proberen wij deze samen met onze partners eenduidig door te voeren in alle communicatie.

Maak kennis met ons team

Ons team bestaat uit ervaren medewerkers met een groot hart voor Hengelo en vakkennis op het gebied van citymarketing, stadspromotie, toerisme en evenementen. We werken nauw samen met de gemeente Hengelo, stichting centrummanagement Hengelo, Horeca en overige partners. Door ons brede netwerk proberen wij partners te verbinden en samenwerking te bevorderen.

Monique Otto - Marketing Manager
Citymarketing | online/offline marketingcommunicatie | merkbeheer | operationele coördinatie Hengelo Promotie

Nienke Klein Wolterink – Marketing & Communicatie Coördinator
Citymarketing | online/offline marketingcommunicatie | merkbeheer


Martine Fabels – Accountmanager Vrije Tijd & Zakelijke Markt
Toerisme | Recreatie | Coördinator business club H500 Hengelo Promotie


Miriam Groothuis- Evenementen Coördinator
Coördinatie en ondersteuning evenementen | coördinator financiële bijdragen evenementen

Raad van Toezicht Hengelo Promotie

Voorzitter
Kees Schafrat (eigenaar Boekhandel Broekhuis)

Bestuurder
Maarten Schuurman (New Business Banker ABN Amro)

Algemeen lid
John Even (vestigingsmanager Makro Hengelo)

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico