Blog

Local Hero: Wagenaar Mode

Vanaf vandaag, vrijdag 20 november, zetten wij elke week een van onze local heroes in het zonnetje. Vandaag Ilse van Kleef van Wagenaar Mode.

Terug naar overzicht

Kleding kopen kan overal, vindt Ilse van Kleef, eigenaar van Wagenaar Mode. “Maar het gaat juist om kleding die past bij het figuur en de lifestyle van een klant. Als die twee dingen kloppen, zijn maat en leeftijd helemaal niet meer belangrijk.” Ilse runt Wagenaar Mode sinds 2003. Eerder besloot vader Frans (destijds eigenaar van Modehuis Tasche en Paping Linnen & Lingerie) te investeren in het bedrijf, dat al sinds 1937 bestaat. “Hij vond dat een speciaalzaak als deze in Hengelo heel goed past. En dat ben ik nog steeds van harte met hem eens.”

Kleur en kwaliteit

Ilse’s visie op mode wijkt enigszins af van wat gebruikelijk is in de branche, die zich vaak primair richt op trends. Kleur is de leidraad in de collectie, die verder draait om duurzaamheid, kwaliteit en pasvorm. “Ik ben geen klerenverkoper, maar wil mensen mooier maken. Het interesseert me niet wat ergens anders toevallig goed loopt; ik verkoop mijn klanten liever iets wat bij ze past. Of iets trendy is, vind ik secundair. Daarom komen hier geregeld twee of zelfs drie generaties uit één familie samen winkelen. Ik wil graag dat mijn klanten weggaan met iets waarin ze zich prettig voelen en waarvan ze een hele tijd plezier hebben. Tegenwoordig heet dat duurzaamheid. Maar zo hebben we er bij Wagenaar Mode eigenlijk altijd al over gedacht.”

"
Ilse wil mensen mooier maken

Ontwerpers en kunstenaars

De collectie met vele bijzondere en hoogwaardige merken trekt vrouwelijke klanten uit de wijde omtrek. Driekwart van hen komt van buiten Hengelo. “Ze zijn over het algemeen doelgericht, kritisch maar ook trouw.” Ilse wil ze inspireren met modeshows en pop-up-presentaties van kunstenaars en modeontwerpers. Ook zoekt ze samenwerking met directe collega’s. “In Hengelo hebben alle mode-ondernemers zeer goed onderling contact; er heerst een sfeer van ‘samen’ en ‘respect’.”

Ondernemen in de binnenstad

Binnenstadspartners en ondernemers hebben recent de brochure Kernverhalen, ondernemen in de binnenstad van Hengelo afgerond. Een document van, voor en door ondernemers. In de brochure wordt de binnenstad van Hengelo aanbevolen als vestigingsplaats voor nieuwe en bestaande ondernemers. Het is tevens de bewijsvoering van de uitvoering van het ‘Integraal Actieplan voor een vitale Hengelose binnenstad’. Dit plan is in 2017 opgesteld en heeft bij alle partijen veel energie losgemaakt. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan de binnenstad en zijn de eerste resultaten opgeleverd. En juist nu wordt er harder dan ooit gewerkt aan de verdere realisatie van een vernieuwde, toekomstbestendige binnenstad. En dat lees je terug in Kernverhalen. Hengelo Promotie heeft de coördinatie van de brochure op zich genomen, waarbij er samen met een groep ondernemers en overige binnenstadspartners keihard is gewerkt aan de totstandkoming.

De brochure bekijken of meer informatie vind je op op de website van gemeente Hengelo.

Delen
  • Facebook
  • Mail
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest

Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico